در روزی که همه در مشهد سعی می کنند نایب الزیاره دوستان و آشنایان خود باشند، جمعی از عکاسان و خبرنگاران و اهالی رسانه مشهد نیز نائب الزیاره شدند برای خبرنگاران شهیدی که حقانیت مظلوم و درندگی ظالم را مخابره کردند.

نائب الزیاره خبرنگاران شهید غزه

از 15 مهرماه که عملیات طوفان الاقصی، رژیم غاصب صهیونیست با یک شوک و غافلگیری مواجه کرد، تا امروز که حدود 8 ماه از آن می گذرد، حدود 37 هزار نفر از مردم غزه در تهاجم بیرحمانه رژیم اشغالگر قدس جان باخته اند که جمع زیادی از آنها نیز زنان و کودکان بوده اند. کشتاری که جهان، کمتر بیرحمی نظیر آن دیده و برخی با اغماض آن را با جنایات ارتش نازی در جنگ جهانی مقایسه می کنند. در این مدت، رژیم غاصب قدس از هیچ جنایتی فروگذار نکرده و حتی به بیمارستان ها و درمانگاه ها و اردوگاه های آوارگان نیز رحم نکرده است.

در این میان و خصوصا در زمانی که بنگاه های رسانه ای مهم دنیا سعی داشتند با دروغ پردازی، عملیات طوفان الاقصی را به یک جنایت تشبیه کنند و رژیم غاصب اسرائیل را مظلوم معرفی کنند، این خبرنگاران غزه بودند که یک تنه به میدان زدند و با بذل جان خود، وحشیانه ترین جنایات تاریخ را به جهان مخابره کردند.

نائب الزیاره خبرنگاران شهید غزه

کاری که این خبرنگاران کردند، فراتر از پرداختن به ارزش های خبری بود که خبرنگاران آن را آموزش می بینند. لنزهای خونین و جلیقه های سوراخ شده عکاسان و خبرنگاران غزه، گواه از عزمی بود که برای انتشار و بازنمایی حقیقت از خود نشان دادند و به جای آن که در یک دفتر کار، بنشینند و منتظر بمانند تا در زمان و مکانی امن بتوانند کار کنند، به دل آتش زدند و در میان موشکباران و بمباران، پیام رسان مظلومیت مردم شدند.

اگر در جای جای دنیا خبرنگاری را شغلی سخت و طاقت فرسا می دانند، اما خبرنگاری در فلسطین کاری  بوده است که نه برای کسب معاش، که برای جدا شدن مسیر خیر و شر بوده است. اگر روزی فقط از اوریانا فالاچی به عنوان یک خبرنگار جنگ نام برده می شد، امروز جامعه خبرنگاری دنیا به 147 خبرنگار شهید غزه احترام می گذارد و به احترام آنها می ایستد.

 اما امروز و در روزی که به روز زیارتی امام رضا (ع) معروف است، در روزی که همه در مشهد سعی می کنند نایب الزیاره دوستان و آشنایان خود باشند، جمعی از عکاسان و خبرنگاران و اهالی رسانه مشهد نیز نائب الزیاره شدند برای خبرنگاران شهیدی که حقانیت مظلوم و درندگی ظالم را مخابره کردند. خبرنگارانی که حتی اگر در مذهب با آنها اشتراک نداشتند، اما در آرمان آزادی قدس شریف با آنها یکدل و یک زبان بودند. خبرنگارانی که خون دادند تا حقیقت بماند و روشن شود و اگر نبودند، امروز آزادی قدس شریف در مرکز ایالات متحده طنین انداز نمی شد. امروز اگر جوانانی در دانشگاه های دنیا حقوق حقه مردم فلسطین را مطالبه می کنند، اگر نمایندگان و روسای کشورهای خود را وادار می کنند که حقوق مردم فلسطین را به رسمیت بدانند، به برکت حضور همین خبرنگاران بوده است. شهادت، خط سرخی بوده که همواره برکت داشته و بکت خون این شهیدان هم امروز، زنده شدن دوباره نام فلسطین در سراسر دنیا است.

نائب الزیاره خبرنگاران شهید غزه

دین اهالی رسانه به خبرنگاران شهید در غزه

ما خبرنگاران در ایران، به این خبرنگاران مدیونیم. مدیون از این که شاید گاه به درستی نتوانسته ایم خبر آنها را آنگونه که هست و باید، منتشر و بازنشر کنیم. امروز در این همدلی، با یکدیگر همدل و همراه شدیم تا بگوییم که مسیر سرخ آنها را تا آزادی قدس ادامه می دهیم.

به حنان ایاد، عبدالکریم عده، امی بدیر، عالی عاشور، سامر ابو دقه، احمد ابو عبیه، محم ابو سمره، عاصم کمال موسی، حنین القطشان، عبدالله علوان، محمد الزقه، علا النصر، عادی زعرب، دعا الجبور، آیات خضوره و 147 خبرنگاری که تا کنون در این مسیر جان باخته اند، می گوییم که تنهایشان نمی گذاریم.

لیلا لاریچه

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.